16.01.2021 |
El tiempo
sábado. 16.01.2021
El tiempo
El Diario de Cantabria
Brena Noive
09:58
23/11/20

Un ramadreju nel ríu Besaya

Un ramadreju nel ríu Besaya

Nu soi muchu de creer enos mitos, diosis y cuintucos de los viejos, si nu veeo, nu creo, ya que muchas vecis mientin más que parlan. Peru jaz un tiempu diba de cambalúa pola cambera de la Viesca qu´abaja dendi Cartes jasta Torlavega. Aviliaba los pejis del ríu Besaya porqui dicin qu´el salmón gulvió a remontar esas auguas...de los salmonis náa de náa peru truchos y truchas asgaya.

Cruziaba la puenti colganti cara´l Barriu Covadonga, que da más miéu qu´el tilisféricu de Juenti Dé, y enestoncis vi un bichu arregolviendo cerca de la urilla enti los escajos. Un jabalín, cudí n´un primer momentu. La cabeza col jucicu y los culmillos alargáos era ensin dudas de jabalín. Abora, el restu del cuerpu era d´un bichu escunocíu, dendi la cabeza jasta el rabu le recorría un buen qué de rayas verdis y negras, reflejando los ampos del sol. Tinía un cuerpu de más d´un metru y un rabu muchu mayor.

Nu pudía ser...era un ramidreju...jacía cien años que nu nacía unu d´ellos nel ríu Besaya. Estaba jaciendo joracas nel suelu al buscu d´oru. Dendi la puenti viia cumu somaban los primeros lingotis.

Eché a correr courriendo y treminé de cruciar el puntucu. Pocu antis paré y en silenciu m´eche incima del bichurciu mitulúgicu y lo jici presu. Jué entoncis cuandu remaneció una lumia nu sé bien d´ondi. Los mís brazos pirdierin juerza cumu por encantu y el ramidreju ajueyó al escapi. La lumia era una viejona con tres dientis sólu y una verrugona que dominaba tóa la sú cara. El pelu que allegabala a la cintura era de la color de la más pura prata. Sunrióme. Tamién diré que del tesoru d´oru ni rastru.

- A qué esa caruca´ sustu?.

- Estaba aquí...güenu...había cugíu un...

- Que mal te desplicas mozu...qué jacías nel ríu con cara´ sustu?.

- Un ramidreju, bía cunsiguíu atrapar a un ramidreju...

- Gúenu...esos son cuintucos pa los criaturos más chicos...y tú ya estás más mayor. Nu seas tochu.

- Nu miento...aquí había un...pero esapareció cumu por magia. Tuvía teno los pelos enas manos.

- Ulvídate...las lumias nu desistin. Nu se lu cuentis a naidi...pol tú bien...te tomarán por encamberáu...jácimi casu, nu ti busquis lios.

La vieja lumia esaparecía a un tiempu que tóo esto esborrábase de la mí mimoria. Sólu hui poca pocu güelvi la alcordanza cumu´n ñubláu del día qu´alcontré y pirdí un ramidreju y un tesoru d´oru.

Un ramadreju nel ríu Besaya
Comentarios